Dette skjer når et nytt produkt skal inn i SGP-familien

Når vi velger å ta inn et nytt produkt i vårt sortiment, er det en hel del som gjøres bak kulissene mange kanskje ikke tenker over.

Mann som skriver på papirer. Man skal være forsiktig med å bestille ting fra andre land som ikke har vært gjennom strenge kvalitetskontroller. Kjøper du katta i sekken, kan du tape både tid og penger.

I første omgang må vi finne ut om det finnes et marked for det aktuelle produktet. Finnes det fra før? Er det en interesse her? Tilfører vi markedet noe nytt?

Selv om vi samarbeider med velkjente leverandører og produsenter, tar vi likevel en kvalitetsjekk av både leverandør og produkt hver eneste gang. Om vi skal begynne å importere fra en ny leverandør er vi opptatt av å sjekke forholdene på fabrikken hvor produktet produseres. Vi importerer per nå kun fra Europa, hvor det stilles strenge krav. Men er det fabrikker utover områder vi har kontroll på reiser vi til fabrikken og ser hvordan arbeiderne har det. Vi stiller strenge krav til helse, miljø, sikkerhet, lønn, arbeidsvilkår, med mer. Dette ser vi på som en viktig del av vårt sosiale ansvar.

Må leve opp til forventningene

Hvis vi bestemmer oss for å ta inn det aktuelle produktet i vårt sortiment, og leverandøren godkjennes, er det på tide med produkttesting. Vann og trær og fjellVi må alltid fysisk teste produktet for å se om det når opp til krav og forventninger. Gjør det det, er det mye papirarbeid som må gjøres. Det stilles krav til at produktark og informasjon skrives på minst ett skandinavisk språk. I tillegg er det en hel del interne prosesser, som lagerbeholdning og interne systemer, som må oppdateres.

Dette betyr at du kan føle deg trygg når du velger et produkt fra SGP varmeteknikk. Du er garantert at vi har fulgt lover og prosedyrer, gjort en fullstendig bakgrunnssjekk og sjekket at de som jobber på fabrikken lever under gode kår.

Ta gjerne kontakt med oss i SGP Varmeteknikk AS om du har spørsmål!